Bank Muzyki | Bank Głosów Lektorskich | Muzyka Na Zamówienie
 
O nas | Umowa Licencji | Kontakt | Zaloguj się
     
 
bank muzyki

Zastosowanie / Typ Produkcji

Nastrój / Emocje

bulletabstrakcyjny
bulletagresywny
bulletbajkowy
bulletbaśniowy
bulletchłodny / stonowany
bulletdelikatny/subtelny
bulletdramatyczny
bulletdynamiczny
bulletegzotyczny
bulletekscytacja
bulletelegancki
bulletenergetyczny
bulletetniczny
bulletgroteskowy
bulletgłębia
bulletheroiczny
bullethipnotyczny
bulletinfantylny
bulletlekki
bulletleniwy
bulletmelancholijny
bulletmelodyjny
bulletmilitarny / wojskowy
bulletmiły i przyjemny
bulletmotywacyjny
bulletmroczny
bulletneutralny
bulletniepewność
bulletniepokój
bulletniespokojny
bulletnowoczesny
bulletodprężający
bulletoptymistyczny
bulletorientalny
bulletostrożny i nieufny
bulletostry/ciężki
bulletpocieszający
bulletpodniosły
bulletpogodny
bulletpomyślny
bulletpoważny
bulletpozytywne wibracje
bulletpozytywny
bulletprzejmujący
bulletprzestrzenny
bulletreligijny / duchowy
bulletromantyczny/miłosny
bulletrytmiczny
bulletsenny
bulletsexowny
bulletsmutny
bulletspokojny
bulletstrach
bulletstylowy
bulletsurrealistyczny
bullettajemniczy/zagadkowy
bullettaneczny
bullettriumfalny
bulleturoczysty/świąteczny
bulletwesoły/radosny
bulletwzruszający
bulletzabawny
bulletzachwyt
bulletzadziorny
bulletzagrożenie
bulletzamyślenie
bulletzdecydowany / pewny
bulletzmysłowy
bulletzwariowany
bulletłagodny i soczysty
bulletżywy

Kategorie Główne

   

Nasi klienci to m.in:

  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos
  • clients_logos

Dołącz również do naszych klientów!
   
bank efektów royalty free
   
ambient and nature
animals
birds
buttons and switches
coins and money
doors
flash buttons sounds
flash multi fx
household
human movement - steps
keys and locks
mechanical
mechanical devices
misc
physical objects
physical objects2
water
   
Bank Muzyki i Dźwięków Soundimage
   

Bank Muzyki i Dźwięków

Czym jest Soundimage?
Dlaczego Soundimage - korzyści!
Czym jest muzyka royalty free?
Jak korzystać z Banku Muzyki?
Zastosowania muzyki royalty free
Wybór rodzaju licencji
Jak opłacić licencję?
Mój Bank Muzyki
Soundimage a ZAIKS (FAQ)

Płyty CD - kolekcje

Wirtualne Płyty CD z muzyką użytkową

Muzyka na zamówienie

Produkcja muzyki na zamówienie
Bank Głosów Lektorskich
Nasi klienci & portfolio
   

Muzyka do reklam
(30/01/2019 - Bank Muzyki Soundimage)


Muzyka w reklamie to element równie ważny co strona wizualna. Odpowiednia muzyka, współgrająca z obrazem, emocjami, stylem i przekazem spotu reklamowego decyduje o jakości i skuteczności reklamy. Aby cały przekaz reklamowy był spójny, reklama wymagają oryginalnej i dobrze dobranej muzyki.

 

Funkcje muzyki w reklamie

Bardzo często to głównie muzyka decyduje o charakterze i stylu reklamy. Dźwięk może działać na wiele zmysłów, nie tylko na słuch. Przypomnijmy sobie typową scenę odkręcania korka butelki wody gazowanej czy otwierania puszki z napojem i dźwięk jaki temu towarzyszy. Czy chociażby dźwięk chrupania kruchego wafelka. W ten sposób reklama może oddziaływa na zmysł smaku oraz inne zmysły, wzmacniając całość przekazu. Tym samym powodując, że przekaz reklamowy znacznie lepiej i na dłużej zapada w pamięci odbiorcy. 

Prócz oddziaływania na zmysły, podstawową funkcją muzyki, nie tylko w reklamie, jest wywoływanie określonych emocji. Oglądając jakąkolwiek produkcję audiowizualną świadomie skupiamy się głównie na obrazie a to właśnie muzyka powoduje że określona produkcja wywołuje takie a nie inne emocje. Najczęściej istotna zmiana muzyki powoduje że obraz będzie budził zupełnie inne emocje.

 

Skąd bierze się muzyka którą słyszymy w reklamach?

Muzyka, którą słyszymy w reklamach najczęściej pochodzi z jednego z trzech źródeł:

  • muzyka komponowana na zamówienie,
  • wykorzystanie znanego utworu lub
  • muzyka produkcyjna z banku muzyki.

Każde z tych rozwiązań jest inne pod wieloma względami.

Muzyka do reklamy może być albo skomponowana specjalnie do na potrzeby danej produkcji albo pozyskana spośród utworów gotowych, czyli z banku muzyki.

 

Kompozycja muzyki do reklamy

Pierwsza opcja, czyli muzyka komponowana na potrzeby reklamy pozwala na stworzenie oryginalnej muzyki na zlecenie agencji reklamowej, najczęściej - choć nie jest to zasadą - na wyłączność marki. której dotyczy dany spot. Jest to rozwiązanie budżetowo pośrednie i jest dobrym kompromisem między kolejnymi dwoma. Pozwala również stworzyć muzykę pod gotowy obraz, kiedy znamy już wszystkie szczegóły produkcji reklamowej. Takie rozwiązanie pozwala na skrojenie na miarę produktu dopasowanego do całości przekazu. Soundimage zajmuje się również kompozycją muzyki do reklam.  

 

Wykorzystanie znanego utworu w reklamie

Drugie rozwiązanie to wykorzystanie w reklamie znanego utworu, oznacza przede wszystkim pozyskanie praw do tej kompozycji. W tym przypadku mogą być to w praktyce wyłącznie prawa licencyjne. Rozwiązanie to jest zdecydowanie najdroższe i może dalece lub wręcz nieporównywalnie przekraczać budżetowo dwie pozostałe opcje. Dzieje się tak ponieważ wraz z pozyskaniem praw do wykorzystania znanego utworu, dostajemy olbrzymią wartość dodaną jaką taki utwór wypracował sobie, funkcjonując w świadomości konsumentów i słuchaczy często dziesiątki lat, budząc określone emocje czy skojarzenia. W zasadzie w większości przypadków znanych utworów jest to główny powód wykorzystania ich w reklamie. W takim przypadku utwór może stanowić większą wartość w danej produkcji reklamowej niż sam obraz. Spoty reklamowe to bardzo często wysokobudżetowe produkcje. Niejeden producent filmowy chciałby mieć do dyspozycji budżet jakim finansowane są reklamy produktów największych światowych marek. Wiele reklam reżyserowanych jest przez uznanych reżyserów filmowych, takich jak David Lynch czy Spike Lee. Pozyskanie praw do wykorzystania znanego utworu w reklamie jest jednak rozwiązaniem zdecydowanie wysokobudżetowym. Alternatywą dla niego może być stworzenie utworu typu Sound-alike, który budzi skojarzenia z utworem referencyjnym. Tego typu kompozycje można zamówić w Soundimage lub znaleźć wśród gotowych utworów w kategorii Soundslike

 

 

Na rynku znajdują się specjalne firmy trudniące się pozyskiwaniem praw do takich utworów.

Muzyka z banku

Trzecie rozwiązanie to wybranie muzyki do reklamy z banku muzyki. Korzyści z takiego rozwiązania jest wiele. Przede wszystkim koszt pozyskania praw (licencji niewyłącznej) jest w takim przypadku najniższy. Zaletą jest również olbrzymia baza gotowych utworów, spośród których można wybrać odpowiednią muzykę do reklamy. Dostępne są najczęściej różne wersje edycjne danego uworu (8, 15, 30 sek - przygotowane pod kątem wymogów czasowych w blokach reklamowych stacji telewizyjnych). Utwory są najczęściej pokatalogowane wg różnych kryteriów tj: nastrój, emocje, tempo, instrumentarium, gatunek muzyczny. Kompozycją utworów dostępnych w bankach muzyki zajmują się kompozytorzy tworzący muzykę do filmów, produkcji reklamowych, gier i multimediów.

 

Soundimage oferuje ponad 45.000 gotowych utworów dostępnych od ręki, to których można wygodnie, online, można pozyskać prawa w celu wykorzystania ich np. spotach reklamowych. Oczywiście podobnych rozwiązań na świecie jest wiele, Jednak skorzystanie z utworów oferowanych przez Soundimage gwarantuje poza wysoką jakością muzyki, przede wszystkim pozyskanie praw wg umowy licencyjnej zgodnej z polskim prawem i polską ustawą o prawie autorskim (jest to bardzo ważna kwestia, ponieważ pozyskanie muzyki z banku muzyki znajdującego się w innym kraju lub poza Unią Europejską powoduje że umowa licencyjna najczęściej nie jest zgodna z polskim prawem). 

Znakomita część utworów oferowanych w Soundimage to muzyka do reklam pisana właśnie z myślą o spotach telewizyjnych. Pod tym linkiem można posłuchać i zakpić prawa do utworów z kategorii muzyka do reklam.